Eğitimde iyi Örnekler-ÇEMBER SAATİ

Sınıf Çemberi, öğretmen dâhil herkesin duygu ve ihtiyaçlarını, düşünce ve görüşlerini özgürce ifade ettiği ve birbirini bedeni ve tüm kalbiyle odaklanarak dinlediği bir bağlantı alanıdır.


Çember Saati:

Çemberde herkes tüm farklılıklarıyla eş değerli olarak yer alır.  Güvenli bir alan oluşturmaya hizmet eden eş değerlilik, herhangi bir özelliği nedeniyle hiç kimsenin diğerlerinden daha değerli ya da değersiz görülmemesi demektir. Herkesin duygu ve ihtiyaçları ve bunları ifade etmesi bir diğerinin ki kadar kıymetlidir. 

 Sınıf Çemberi, öğretmenin ve çocukların birbirlerinin hâlinden haberdar olduğu, anlaşmazlıkların ifade edildiği ve barışçıl biçimde ele alındığı koruyucu bir alandır.  Sınıf Çemberi, tüm çocukların kendi öğrenmelerinin sorumluluğunu almak için desteklendiği ve iş birliği içinde öğrendiği bir alandır. İhtiyaçlarının farkında olan, kendini ifade eden ve birbirini dinleyen çocuklar kolayca meraklarını canlı tutup, öğrenme süreçlerini planlayıp iş birliğiyle öğrenme yoluna girerler. Böylece çember hem çocuklar hem de öğretmen için öğrenmenin keyfini birlikte yaşadıkları bir deneyim ve yaratıcılık alanı oluşturur.

Çember eğlenceli yoklama ile açılır.Eğlenceli  yoklama ;”Sevgül burda mı? Diye sorar öğretmen.Çocuk kendine özgün cevaplar verir. Mesala“bulutların üstünde dans ediyorum”der.Öğretmen hadi dans edelim der ve çek çek çek der Sevgül burda der.Tüm çocuklara bu yapılır.Sonra sınıf takvimi ritimli bir şekilde yapılır.Günler,aylar,mevsimler,hava durumu hepsi işaretlenir.Sonrasında sessizlik saati başlar.Bir kum saati ile bu oyun oynanır.Öğretmen “sessizlik bizi rahatlatır “der ve oyun başlar.Kum saati bitinceye kadar sessiz bir şekilde beklenir.Bu oyun ile çocuklara bekleme,durma,kendi bedenlerine kulak verme,sabretme gibi davranışlar kazandırmayı hedefler.Sessizlik oyunundan sonra duygu sandığında bir duygu seçilir. Çıkan duygu hakkında sohbet edilir.Bu şekilde duygu okur-yazarlıklarını geliştirmiş olurlar.Sıra ile sınıf zili elden ele gezer ve her birey kendini bir dakika ifade eder. Bu şekilde duyma ve duyulma ihtiyaçları karşılanmış olurlar.Çemberden hemen sonra “Masallı yoga saati” başlar. Okulun oyun sınıfına geçilir.Masalla ormana gidilir.Ormanda bir ağaç karşilar bizi ve “Ağaç duruşu” yapılır.Bir süre bu pozda kalınır.Sonrasında “dağ,kelebek,aslan,yılan,yencek,yumurta,arı,vb. pozlar yapılır.Son olarak “Beden Farkındalığı”yapıp çember saaitimizi sonlandırılır.

Masalları eğitime entegre etmek derslerin daha eğlenceli olmasını sağladı.Aynı zamanda vantrolog  kuklanın konuşturulması  ve kuklanın çocuk karekter olması  öğrecilerin daha iyi bağ kurmasını sağladı.Kukla ile çocuklara ulaşmak hem eğlenceli hemde öğretici oldu.Kuklayı da eğitime entegre ederek öğrencilerin öğrenme ortamını  üst seviyeye taşınması  sağladı.

18-01-202418-01-202418-01-202418-01-202418-01-2024

 



Yazdır

Paylaş Facebook  Paylaş twitter  Paylaş google  Paylaş linkedin



  Beğen | 0  kişi beğendi