Sayfaları olmayan, yalnızca kapağı olan bir kitap gösterilerek, bu kitabın sayfaları kaybolmuş denir. “Bu kitabın
sayfalarına ne olmuş olabilir? Bizler bu kitabın sayfalarını nasıl yapabiliriz?” gibi sorular sorulur. Eğitim
sürecine katılım gösteren ailelerin de sorulara yönelik cevapları alınır. Çocuklar ailelerin de desteği
ile kitabın kaybolan sayfalarının resimlerini yaparlar. Resimler bittikten sonra hep birlikte resimlerde
olan çizimler hakkında konuşulur. İsteyen çocuklar resimlere eklemeler yapabilirler. Üç grup oluşturulur.
Gruplarda aileler de yer alır. Gruplara resimler paylaştırılır. Çocuklar ve aileleri bu resimlerden yola
çıkarak öykü oluştururlar. Her grup oluşturduğu öyküye bir ad verir. Öğretmen, kâğıtların boş kalan
kısmına ya da boş sayfalara anlatılan öyküleri yazar. Kâğıtlar birleştirilerek boş kitabın içine yerleştirilir.
Çocuklar üç öyküden oluşan bu kitaba bir ad bulurlar. Kitap, kapak sayfasından itibaren her sayfadaki
resimler, yazılar, yazılardaki nokta, virgül, soru işareti gibi noktalama işaretleri incelenir. Yazıların soldan
sağa doğru yazıldığına dikkat çekilir. Çocuklar, öykülerden birini seçerler ve bu öyküyü canlandırırlar.